یکی از شرایط لازم برای ورود به بیشتر دانشگاههای انگلیسی زبان و همچنین گرفتن اقامت در کشورهای انگلیسی زبان و دریافت ویزای کار جهت اشتغال به کار در خارج از کشور و شرکتهای بین المللی تسلط به زبان انگلیسی است. به همین جهت افراد به یادگیری زبان انگلیسی جهت گرفتن مدرک آیلتس نیاز دارند . مدرک آیلتس یکی از معتبرترین مدرکهای زبان انگلیسی است که مورد قبول بسیاری از سازمانها و موسسات آموزشی بین المللی است. اگرچه مدرک آیلتس فقط ۲ سال اعتبار دارد، اما با گرفتن این مدرک، مهارت شما در زبان انگلیسی به سطح پیشرفتهای میرسد و برای شما میتواند بسیار حائز اهمیت باشد.

احتمالا بعد از شرکت در آزمون آیلتس از مواجه شدن با نمره ای که کسب کرده اید پریشان خاطر شوید و نمره ای که انتظارش را داشتید نباشد و پیش خودتان فکر کنید که چه کرد؟ در این موقعیت شما دو راه بیشتر در پیش ندارید.

1- دوباره تلاش کنید و بیشتر خود را برای آزمون بعدی آماده کنید و یک نوبت دیگر در آزمون شرکت کنید(پرداخت کل هزینه آزمون آیلتس)

2- پرکردن فرم اعتراض IELTS Enquiry on Results (EoR)

 درصورتی که از عملکرد خود راضی بودید و احساس میکنید ممکن است اشتباهی در تصحیح آزمون شما رخ داده باشد درخواست اعتراض به نتیجه آزمون بدهید تا دوباره آزمون توسط اگزیمینر مورد بررسی قرار گیرد. البته پر کردن فرم اعتراض نیز شامل هزینه ای به اندازه یک سوم و یا حتی یک دوم کل هزینه آزمون برای داوطلب می شود که البته در صورت تغییر نمره کل هزینه ای که داوطلب بابت اعتراض پرداخت کرده بود به داوطلب برگشت داده خواهد شد.

 داوطلبان می توانند به هر چهار مهارت و یا یک مهارت خود اعتراض بزنند و این موضوع را در فرم اعتراض یاهمان EoR مشخص می کنند که چه درخواست بازبینی برای یک مهارت بدهید و چه برای هر چهار مهارت باشد باز همان هزینه گرفته خواهد شد پس بهتر است برای هر چهار مهارت درخواست بدهید. نکته ای که حائز اهمیت است دو حالت در اعتراض وجود دارد. یا نمره شما افزایش پیدا خواهد کرد یا بدون تغییر خواهد ماند و به هیچ وجه از نمره شما کاسته نخواهد شد.